David G. Myers: Psychologia społeczna

myers-david-psychologia-spolecznaKsiążka Davida G. Myersa Psychologia społeczna to wprawdzie nie najnowszy i trudno już dostępny podręcznik psychologii społecznej, ale za to jeden z najlepszych – o ile nie po prostu najlepszy – jakie czytałem. Autor posługuje się w nim językiem niezwykle precyzyjnym, a jednocześnie barwnym, bogatym w sugestywne przykłady i ciekawe, nierzadko dowcipne anegdoty, które pozwalają czytelnikowi wiązać przekazywaną mu wiedzę bezpośrednio z jego codziennym doświadczeniem. Słowem, psychologia życia codziennego we wzorcowym wydaniu. Gorąco polecam!
Grzegorz Tomicki

Książka Davida G. Myersa Psychologia społeczna podzielona jest na trzy części, z których każda opisuje dane zachowania społeczne. Część pierwsza poświęcona jest myśleniu społecznemu. Część druga analizuje problem wpływów społecznych. Dowiadując się o konformizmie, perswazji i interakcjach grupowych, możemy lepiej rozpoznawać subtelne formy nacisku społecznego. Część trzecia wskazuje, w jaki sposób znajdują wyraz na poziomie postaw i zachowań stosunki społeczne.
Nota wydawcy

Starałem się zwrócić uwagę na ten obszar psychologii społecznej, który najbardziej jest wpisany w intelektualną tradycję nauk humanistycznych. Zdobycie bowiem wykształcenia humanistycznego, czyli opanowanie podstaw wiedzy o literaturze, filozofii i nauce służy najlepiej poszerzeniu horyzontów umysłowych człowieka, wyzwoleniu go z ograniczeń narzucanych przez czas teraźniejszy i poszerzeniu jego świadomości. Nie ukrywam, że chciałbym, aby tym celom służyło także studiowanie psychologii społecznej. Kluczem, według którego została skonstruowana niniejsza praca, jest przyjęta w niej definicja psychologii społecznej jako nauki zajmującej się badaniem tego, jak ludzie spostrzegają siebie (część I), oddziałują na innych (część II) i odnoszą się do siebie (część III).
David G. Myers, Przedmowa

Autor: David G. Myers
Tytuł: Psychologia społeczna
Tytuł oryginału: Social Psychology
Tłumaczenie: Anna Bezwińska-Walerjan
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Miejsce i data wydania: Poznań 2003
Liczba stron: 756
ISBN: 8371506945, 978837150694933, 9788371506949


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *