Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann, Psychologia. Kluczowe koncepcje, t. 2. Motywacja i uczenie się

Psychologia. Kluczowe koncepcje 2Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jednak motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji – na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione. W książce czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?


Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann
Psychologia. Kluczowe koncepcje,
Tom 2
Motywacja i uczenie się
Tłumaczenie: M. Guzowska-Dąbrowska, J. Radzicki, E. Czerniawska
Stron: 280





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *