Mark Leary: Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji

Mark Leary Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji

Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji – opis

W książce Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji Mark Leary przedstawia, jak świadomie kształtować swój wizerunek i wpływać na postrzeganie siebie przez innych. Autor, ceniony psycholog społeczny, analizuje różnorodne strategie autoprezentacji, podkreślając ich wpływ na relacje społeczne, karierę zawodową oraz pewność siebie.

Leary pokazuje, jak efektywnie wykorzystać te strategie w praktyce, unikając pułapek manipulacji czy przesady. Książka dostarcza cennych wskazówek, które pozwalają zrozumieć, jak inni postrzegają nasze zachowania, a także jak sami możemy świadomie kontrolować to wrażenie.

Wywieranie wrażenia na innych to nie tylko poradnik, ale także podręcznik świadomego kształtowania swojego wizerunku. Idealna pozycja dla osób pragnących lepiej zrozumieć sztukę autoprezentacji, rozwijać kompetencje interpersonalne i skutecznie budować relacje z innymi.

Wywieranie wrażenia na innych – książka, która robi wrażenie

W znakomitej książce Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji Mark Leary – znany psycholog społeczny i jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie autoprezentacji – w systematyczny sposób omawia problematykę związaną z wywieraniem wrażenia na innych. Czyni to w sposób nadzwyczaj kompetentny, a zarazem przystępny, toteż po tę publikację sięgną nie tylko psychologowie.

Pozycja absolutnie podstawowa dla czytelników niniejszej strony oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem autoprezentacji. Najbardziej uczciwa książka na ten temat, jaką znam. W przeciwieństwie do wielu prymitywnych poradników, przedstawia rzetelną wiedzę i skłania do przemyśleń natury uniwersalnej. Mark Leary nie mógł się swoim czytelnikom zaprezentować korzystniej. Naprawdę robi wrażenie.

Swojego czasu na podstawie tej książki poprowadziłem cykl wykładów, które cieszyły się autentycznym zainteresowaniem i żywym odzewem ze strony studentów, skłaniając ich do formułowania osobistych refleksji i prowadzenia niekończących się, płodnych dyskusji daleko wykraczające poza zakres zagadnień związanych z autoprezentacją i wywieraniem wrażenia.

Uwaga: nie jest to książka, z której nauczycie się skutecznie manipulować ludźmi. Dowiecie się z niej natomiast, w jaki sposób motywy autoprezentacyjne przenikają każdy aspekt ludzkiej egzystencji, kształtujac charakter, tożsamość, poczucie własnej wartości oraz postawy i przekonania każdego z nas.

Wywieranie wrażenia na innych. Strategie autoprezentacji to znakomita książka, w której Mark Leary fachowo omawia poszczególne techniki autoprezentacji oraz wpływ, jaki ma ona na relacje międzyludzkie oraz kształtowanie się jednostkowych osobowości. Czyta się wyśmienicie.

Grzegorz Tomicki

Mark Leary: słowo od autora

Książka niniejsza opowiada o tym, jak zmienia się zachowanie człowieka, kiedy zaczyna on myśleć o wrażeniu wywieranym na innych. Niezależnie od wykonywanego zajęcia na ogół wolimy, by inni odbierali nas w konkretny, pożądany sposób i nie postrzegali w jakiś inny – niepożądany. Krótko mówiąc, intensywnie i nieprzerwanie troszczymy się o to, jak wypadnie nasza autoprezentacja.

Czasami postępujemy tak a nie inaczej wyłącznie w celu wywarcia na kimś określonego wrażenia – na przykład osoba ubiegająca się o pracę zachowuje się w taki sposób, by wypaść jak najkorzystniej w oczach przyszłego szefa.

Częściej jednak zainteresowanie wrażeniem wywieranym na otoczeniu jedynie zawęża nasze wybory behawioralne. W większości wypadków unikamy robienia rzeczy, które doprowadziłyby innych do przekonania, że jesteśmy niekompetentni, niemoralni, nieprzystosowani czy „negatywni” z jakiegoś jeszcze innego powodu. W rezultacie troska o wywieranie wrażenia ogranicza zakres czynności, na które się decydujemy. Motywy autoprezentacyjne przenikają niemal każdy aspekt naszego życia interpersonalnego.

Mark Leary

Fragment książki

Praktycznie każdy zwraca uwagę na to, jak postrzegają go i oceniają inni. Większość ludzi próbuje jednak zaprzeczać, jakoby przejmowali się tak powierzchownymi kwestiami, jak publiczny wizerunek. Czasami podejrzewamy, że inni „odgrywają przedstawienie” i wcale nie są tacy mądrzy (bogaci, kompetentni, etyczni, skoligaceni), na jakich usiłują wyglądać. Ale – z nieczęstymi wyjątkami – na ogół nie przyznajemy się do tego, że sami organizujemy podobne spektakle na użytek przeróżnych widzów, z którymi spotkamy się na co dzień. Oczywiście, negowanie tego faktu często samo w sobie pełni funkcję autoprezentacyjną.

Mark Leary: Wywieranie wrażenia na innych

Informacje szczegółowe

Autor: Mark Leary
Tytuł: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji
Tytuł oryginalny: Self-presentation: Impression Management And Interpersonal Behavior
Tłumaczenie: Anna Kacmajor, Magdalena Kacmajor
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Miejsce i data wydania: Sopot 2017
Liczba stron: 272
ISBN: 9788374891035

Kup książkę w najniższej cenie

Polecane książki

Zobacz w słowniku

Psychologia Życia Codziennego - książki psychologiczne Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego
Autoprezentacja wywieranie wrażenia

Dodaj komentarz